Skip to content

Pradžių pradžia: verslo idėja

2013/11/06

verslo pradziaJeigu norite pradėti verslą – įvertinkite tai, ką mokate, ir tai, ką mėgstate, nes sėkmė dažniausiai ateina suderinus profesiją ir pomėgius. Bet kurio verslo pagrindas – aiški, perspektyvi ir konkurencinga sėkmingai įgyvendinta idėja. Galvoti apie savo verslą reikia pradedant nuo idėjos, kurią norite įgyvendinti ir kuri jums turėtų atnešti pelno. Jei idėja jums labai patinka, tačiau neduos jokios finansinės naudos, galite ją įgyvendinti, tačiau tai nebus verslas, o tik jūsų hobis, saviraiška.

Verslas seksis, jei darysite tai, kas jums patinka ir malonu. Prieš pradėdami verslą, turite įvertinti savo idėją: ar ji gera, ar pasiteisins, ar verslas bus naudingas, ar jis bus pelningas, ar atneš sėkmę. Patartina pradėti įgyvendinti savo verslo idėją tik išsiaiškinus, kokių rezultatų tikitės ir kuo rizikuojate. Pabandykite atsakyti į kelis klausimus:

  • Kiek kainuos verslo pradžia ar pakankamai turite lėšų?
  • Jeigu reikės papildomo finansavimo, ar sugebėsite patenkinti bankų keliamus reikalavimus?
  • Ar gerai išstudijavote būsimos prekės ar paslaugos rinką?
  • Kuo Jūsų idėja pranašesnė už kitas, jau įgyvendintas?
  • Kodėl Jūsų pagaminta prekė ar teikiama paslauga bus reikalinga?
  • Kas bus Jūsų vartotojai ir ar juos žinote?
  • Kas bus Jūsų konkurentai, kuo Jūs esate pranašesni už juos?

Tik viena iš 3000 idėjų pasiekia tikslą, t.y. ne tik atsiperka į jos realizavimą investuotos lėšos, bet ir garantuojamas didelis bei spartus augimas. Norint, kad verslo idėja, produktas ar paslauga turėtų komercinę vertę, ji turi spręsti problemą geriau, pigiau ar greičiau, negu šiuo metu esami produktai ar paslaugos, o naujojo produkto savybės turi būti iš esmės geresnės, nei jau esamų.

Pagrindinis rinkos dėsnis yra pasiūlos ir paklausos pusiausvyra, todėl verslo idėja gali atsirasti iš nepilnai patenkinto klientų poreikio arba iš pasiūlos: jūs turite kažko per daug: laiko, pinigų, kompetencijos, priemonių, žinių, energijos. Gera verslo idėja gali šauti į galvą bet kur ir bet kada. JAV Nacionalinė nepriklausomo verslo federacija domėjosi, iš kur verslininkai semiasi idėjų savo verslui. Apklausos rezultatai rodo:

Sakoma, kad 90 % ieškomų sprendimų jau vienur ar kitur yra atrasti ir įgyvendinti, reikia tik atidžiau apsidairyti. Legendinis išradėjas Thomas Edisonas yra pasakęs, kad geriausias naujų idėjų ieškojimo būdas – tarpininkauti jau egzistuojančioms.

Pavyzdžiai

1. Dauguma vartotojų jau seniai piktinasi tuo faktu, kad labai dažnai produktai, kuriuos jie nusiperka, būna ties galiojimo laiko pabaigos riba. Būtent šį klausimą pradėjo spręsti Startklaido universitetas (Didžioji Britanija), kurio specialistai beveik pagamino naują pakavimo medžiagą, kuri keičia savo spalvą ir taip praneša, kad maistas greitai suges ir įspėja, kad tokio maisto nereikia pirkti arba reikia kuo greičiau suvartoti, jei jis guli jūsų šaldytuve. Pranešama, kad pakuotė-signalizacija bus plačiai naudojama maždaug po poros metų.

2. Lietingam rudens sezonui galima pristatyti itin aktualią idėją verslui – prekybą skėčiais, kurie keičia savo spalvą nuo lietaus lašų. Įsivaizduokite, kaip trauktų akį toks išskirtinis skėtis! Juk dažniausiai Lietuvoje matome juodas arba vienspalves apsaugos priemones nuo lietaus. Tokie skėčiai būtų ne tik praktiškas bei ypač madingas rudens akcentas, bet ir geros nuotaikos garantas.

From → Patirtis

7 Komentaras
  1. Dar vienas bullshit apie verslo pradžią ir sėkmės receptus…

  2. Ziviliukas permalink

    Na GG galėtumėt žodžius ir kitus pasirinkti, čia kultūringi žmonės renkasi…

  3. karolis permalink

    Viskas čia gerai. Gal skamba kaip ir savaime suprantamai, bet “gudruoliai”, kurie į tai nesigilina po to verkia, kad to nepaskaičiavo, ar to nenumatė

  4. Kavianskas permalink

    Viskas teisingai. Pvz, daug zinau pavyzdziu, kai nepagalvojo apie situos dalyksu: Ar gerai išstudijavote būsimos prekės ar paslaugos rinką? Kuo Jūsų idėja pranašesnė už kitas, jau įgyvendintas?

  5. Karolis permalink

    Dar pridurčiau, kad jei ir pagalvoja, tai nepakankamai išanalizuoja paslaugos rinką, o apsiriboja pažįstamų ir šeimos narių apklausa, kuri būna netiksli ir neatspindinti realybės

  6. Toma permalink

    Gerai analizei reikia žiniių, išsilavinimo

  7. Toma permalink

    Gudrūs tie, kurie patys nieko nedaro. Pradedi daryt ir matai, kad trūksta tų ar tų žinių, ar, kad kažko nepaskaičiavai, bet taip ir įgyjama patirtis. Neįmanoma ateiti ir iš karto daryti tobulą verslą

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: