Skip to content

Keletas minčių apie kūrybiškus sprendimus ir įžvalgumo naudą

2013/04/23

kurybiskumasJums, mieli START naujienlaiškio skaitytojai, jau esame pateikę keletą Peterio F. Druckerio, pagrįstai vadinamo vadybos mokslo korifėjumi, įžvalgų apie savęs pažinimą ir tinkamų vertybių pasirinkimą norint asmeniniame gyvenime ir darbinėje veikloje „pagauti” sėkmę. Šiandien pateikiame dar keletą šio įžvalgaus asmens minčių, galinčių praversti kiekvienam verslininkui – nesvarbu ar jis pradedantis, ar jau turi ne vienerių metų verslo patirtį.

Stebėkite rinkos dalyvius ir ieškokite galimybių jų ignoruojamose srityse. Antrepreneriškas dziudo

Peteris F. Druckeris pateikia vaizdų pavyzdį: japonų dziudo meistras ieško savo priešininko stipriųjų savybių, kuriomis šis didžiuojasi, džiaugiasi ir, kas labai tikėtina, pasikliauja kiekvienoje kovoje. Dziudo meistras išsiaiškina, kurioje vietoje beatodairiškas pasikliovimas savo tam tikra stipriąja savybe padaro priešininką pažeidžiamą. Meistras pasinaudoja šia aplinkybe ir palaužia priešininką. Stiprioji oponento savybė tokiu momentu yra paverčiama jo silpnybe, kuri jį ir pražudo.

Peteris F. Druckeris toliau aiškina, kad versle, kaip ir dziudo kovoje, vadovaujamasi nusistovėjusiu elgesiu. Tada antrepreneriškas dziudo rinkos lyderių stipriąsias puses paverčia silpnybėmis, kurios šiuos pražudo. Druckeris pateikia pavyzdžių: amerikiečiai, būdami kopijavimo aparatų, faksų, elektronikos, mašinų, kitos technikos bei įrengimų rinkos lyderiais kaip didžiausia stiprybe laikė aukštą pelningumą. Jų strategija nesikeitė, visuomet buvo tokia pati. Pamažu jie susikoncertavo į įmantrių produktų rinkas, užleisdami masinės produkcijos rinką. Japonai tuo pasinaudojo ir pamažu įžengė į tarptautinę rinką su nebrangiais, turinčiais minimalias savybes produktais. Užvaldę masinės produkcijos rinką jie ėmė disponuoti pinigų srautais, reikalingais įžengti į žymiai įmantresnių produktų rinką. Todėl visai netrukus japonai dominavo ir masinės produkcijos, ir specifinių produktų rinkose.

Taigi Druckeris pataria: būkite akyli ir budrūs, pastebėkite konkurentų stipriąsias puses ir ieškokite galimybių tose rinkos dalyse, kurias šie ignoravo.

Atsakykite į klausimą: ko nori klientas?

Verslo pasaulyje daug pavyzdžių, kaip stebint ir analizuojant tai, kas yra sukurta ne visai tobulai, galima „pasigauti” puikią verslo idėją. Tokiems akyliems žmonėms nebūtina kurti naujo produkto ar paslaugos – belieka patobulinti jau esamus produktus ar paslaugas, kurie dėl pačių įvairiausių priežasčių neturi populiarumo rinkoje. Tai anot Peterio F. Druckerio yra kūrybinga imitacija – produktas ir paslauga patobulinami, kad labiau atitiktų kliento poreikius. Jeigu galvojant apie klientų poreikius pavyksta „pataikyti į dešimtuką”, rinkos lyderio statusas yra garantuotas.

Tai, kas aprašyta, vėlgi galima iliustruoti Druckerio pateiktais pavyzdžiais iš verslo pasaulio. Aštuntajame XX amžiaus dešimtmetyje IBM tapo pagrindine asmeninių kompiuterių gamintoja. Asmeninį kompiuterį sukūrus Apple, šis iš karto tapo sensacija. IBM ėmėsi darbo, analizuodama konkurentų produktą. Buvo klausiama: „Kokie yra konkurentų produkto trūkumai?” Jau po pusantrų metų IBM pristatė rinkai asmeninį kompiuterį, kuris visiškai atitiko asmeninių kompiuterių naudotojų lūkesčius ir turėjo tai, ko taip trūko Apple kompiuteriams: programinę įrangą. Per sekančius metus IBM tapo asmeninių kompiuterių rinkos lyderiais. Kaip žinia, dabar Apple su naujais produktais vėl lyderių gretose.

Peterio F. Druckerio patarimas: stebėkite sėkmingai prigijusias konkurentų inovacijas ir jas patobulinkite, aplenkdami savo konkurentus.

From → Naujienos

4 Komentaras
  1. Rock permalink

    Tikrai buna, kad neblogas daiktas ar paslauga buna numetami i sali, jei is karto nepasiseka, o jei pasukti galva ir paieskoti kaip geriau issukti tai – ir tada viskas pajuda

  2. Rock permalink

    Zinoma, ne viskas taip jau ir paprasta😉 Paparasta tik zodziais viskas, o tikroveje kitaip buna

  3. Taigi, ieškoti privalumų, o ne trūkumų, pasirodo, sveika. Šaunuoliai Apple.

  4. Dainava permalink

    Vo vo Putinas irgi dziudistas buvo, gerai perprato šios kovos savo paties rankomis filosofiją, o žiūrėk kokias aukštumas pasiekė😀

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: