Skip to content

10 esminių klaidų, kurias padaro pradedantieji antrepreneriai (2 dalis)

2013/03/22

VerslasDažnai tenka žurnaluose, laikraščiuose skaityti pradedančiųjų verslininkų, antreprenerių sėkmės istorijas. Tačiau ženkliai didesnė dalis jų patiria nesėkmę. Kokios gi pagrindinės klaidos sužlugdančios besikuriantį verslą. Žemiau iš „The Wall Street Juornal” pateikiamas straipsnis apie 10 esminių klaidų, kurias padaro pradedantieji antrepreneriai.

5. Įėjimas į rinką be platinimo partnerių.

Paprasčiau įeiti į rinką jeigu jūs jau turite agentų, brokerių, gamintojų ar kitokių tarpininkų tinklą, pasirengusių, norinčių ir gebančių parduoti jūsų produktą per jau egzistuojančius platinimo kanalus. Panašiai dirba maisto produktų, žiniasklaidos, mados ir kitos pagrindinės pramonės šakos. Kitoms sritims mažiau pasisekė. Štai kodėl įvairios paslaugų įmonės, kaip antai rinkodaros ir kitos, dažniausiai sunkiai kovoja dėl išlikimo, tai patekdami į bado dietos periodą, tai iš jo išeidami. Sprendimas: prieš pradėdami savo verslą susidarykite potencialių platintojų sąrašą. O poto paklauskite ar jie pasirengę plėtoti jūsų verslą.

6. Permoka už reklamą.

Didelės išlaidos reklamai gali atvesti daug klientu, bet tai nuostolinga strategija, jei jūsų įmonė negali šiuos pinigus paversti gyvenime realia verte. Žurnalo ar interneto svetainei, išleidžiančiai 500 $ reklamai, kad priviliotų klientą, mokantį 20 $ už prenumeratą ir kuris metų gale jos paprasčiausiai atsisako, tai yra tiesiog pinigų išmetimas vėjais. Sprendimas: Tirkite, vertinkite ir vėl tirkite. Kai atliksite pakankamai daug tyrimų, kad išsiaiškintumėte kaip uždirbti didelius pinigus parduodant savo produktus ar paslaugas klientams, nei juos priviliojant, tik tada pradėkite pagrindinę rinkodaros kampaniją.

7. Finansų trūkumas.

Daugelis pradedančiųjų įmonių (start-ups) mano, kad pradžioje finansų reikia tik biuro nuomai, inventoriaus ar įrangos įsigijimui ir klientų pritraukimui. Visiškai pamirštama, kad jų taip pat reikia atlyginimams, buitiniams patarnavimams, draudimui, ir kitoms pridėtinėms išlaidoms dar iki tol, kol įmonė pradės nešti pelną. Nebent jūsų verslas toks, kad visi dirba tik iš idėjos ir atidedant mokėjimus. Jūs privalote sukaupti lėšų, kad išsilaikytumėte, kol jūsų pelnas padengs išlaidas ir pradės generuoti teigiamus finansinius srautus. Sprendimas: įsivertinkite savo įmonės kaštus iki tol, kai atversite duris klientams, o ne po to.

8. Finansų švaistymas.

Norit tikėkit, norit ne, bet per didelis finansavimas taip pat gali būti problema. Perfinansuojamos įmonės linkusios tapti per daug išsipūtosiomis, samdydamos daug darbuotojų, švaistydamos lėšas parodoms, vakarėliams, plakatams ar kitiems dalykams. Besibaigiant pinigams trūksta investuotojų kantrybė (būtent taip prieš 10 metų nutiko su dot.com rinka). Pradedančios įmonės išvaisčiusios savo lėšas vėliau bankrutavo. Nesvarbu kiek lėšų jūs sukaupėte iš pat pradžių, nepamirškite tam tikrą dalį atidėti juodai dienai.

9. Verslo plano neturėjimas

Nors ir ne kiekvienai įmonei reikia formalaus verslo plano, bet pradedančiosioms įmonėms, kurioms reikalingos ženklios lėšos augimui, privalo planuoti kiek laiko ir lėšų joms reikia, kad pasiektų reikiamus rodiklius. Tai reiškia, kad būtina mąstyti apie pagrindinius rodiklius, darančius jūsų verslą besisukančiu, ir turėti pardavimų, pelno, piniginių srautų prognozės modelį trims metams. Louis Piscione, Avanti Media Group prezidentas sako: „aš išvaisčiau 10 metų mąstydamas kaip menininkas, o ne kaip verslininkas. Bet išmokau, kad jūs privalote dalį savo kūrybiškumo įdėti į verslo planą, prognozuojant ir nustatant tikslus verslo augimui ir jo sėkmei.”

10. Savojo verslo plano permąstymas.

Daugelis pradedančiųjų verslininkų sėdi rankas sudėję nepriimdami jokių sprendimų ir neatlikdami namų darbų. Kiti bijojo startuoti, kol nėra 100 % įsitinę, kad jų planas pasiseks. Tiesa yra tame, jog verslo planas tai ne kristalinis rutulys, leidžiantis tiksliai nuspėti ateitį. Tam tikru momentu užsimerkite ir pasirenkite savo šuoliui.

From → Patirtis

6 Komentaras
  1. Dovke KTU permalink

    Aciu, jau galvojau, kad pamirsot tesini

  2. Džyza permalink

    a is kur tiems pjauniesiems pradedantiesiems verslininkams tu bapkiu gauti kad nebutu finansu trukumo b

  3. Čiobiškis permalink

    Štai ir sulaukiau antros dalies… tikrai labai įdomu, tik reikia įsiskaityti, dar pakomentuosiu. Pradžioje galima pasakyti, kad tikrai ėjimas į rinką dar neturint platintojų – nieko gero, nieko gero…

  4. Donas permalink

    JO, cia tas uzburtas ratas – kaip gauti pinigu, kol ju nera, sunku kazka pradet judinti

  5. Dainava permalink

    Permoka už reklamą labai pavojinga, bet paprastai lietuviai tokios klaidos nedaro, čia arba pats vadovas ar įmonės akcininkai susistabdo save🙂

  6. Aušra permalink

    Kiek domiuosi ir skaitau visokių “protingų” tekstų apie verslo pradėjimą, tiek nesuprantu – tai ar užtenka 1000 litų išsibandyti pradedant realų verslą, ar be bent jau 10 tūkst. litų ir suplanavimo lėšų bent pusmečiui į priekį – nei iš vietos?:))

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: