Skip to content

10 esminių klaidų, kurias padaro pradedantieji antrepreneriai (1 dalis)

2013/01/12

bankrotasDažnai tenka žurnaluose, laikraščiuose skaityti pradedančiųjų verslininkų, antreprenerių sėkmės istorijas. Tačiau ženkliai didesnė dalis jų patiria nesėkmę. Kokios gi pagrindinės klaidos sužlugdančios besikuriantį verslą. Žemiau iš „The Wall Street Juornal” pateikiamas straipsnis apie 10 esminių klaidų, kurias padaro pradedantieji antrepreneriai.

1. Daryti viską vienam.

Sunku kurti savo verslą, jei jūs vienintelis darbuotojas savo įmonėje. Konsultacinės, ryšių su visuomene, web dizaino įmonės pradžiai gali prireikti nedaug kapitalo. Tačiau samdymas papildomo vieno administracijos asistento, pardavimo agento ar pradinio lygmens darbuotojo gali suryti didelę dalį jūsų pelno. Sprendimas: įsitikinkite, ar turite pakankamai finansinių resursų dalintis su kitais. Kol jūsų gebėjimų pakanka tenkinti vartotojų poreikius – viskas gerai. Vėliau vis tik teks ieškoti pagalbininko.

2. Klausinėti daugelio žmonių patarimų.

Aišku, visada puiku gauti informacijos iš ekspertų, ypač – patyrusių verslininkų, sukūrusių ir sėkmingai pardavusių savo verslą. Tačiau prašymas patarimų iš per daug žmonių gali atitolinti jūsų sprendimą ir tuo pačiu jūsų įmonė taip niekada ir nestartuos. Atsakymas: turėkite konsultantų grupelę, kuriems galite paskambinti porą kartų per savaitę ar bent kartą per mėnesį, o pats diena iš dienos dirbkite savarankiškai. Ir jūs pamatysite, jūs tai padarysite greičiau!

3. Išleidžiama per daug laiko produkto kūrimui ir tobulinimui, o per mažai – pardavimams.

Sunku sukurti gerą kompaniją be gero produkto. Vis betobulindami savo produktą jūs prarasite savo vartotojus, kuriuos nuvilios jūsų konkurentai. Sanyout Dunung, Atma Global Inc., IT kompanijos Niujorke generalinis direktorius pataria: „viena akimi pastoviai sekite pardavimus, kitaip jums baigsis pinigai ir energija dar prieš sėkmingai įvedant savo produktą į rinką”.

4. Koncentravimasis į mažą rinką.

Yra didelė pagunda monopolizuoti tam tikrą nišą, tačiau jūsų kompanijos augimas atsimuš į sieną, jei šis segmentas pasirodys labai mažas. Pavyzdžiui, kuris iš krepšinio mokyklos vaikų nesvajoja žaisti NBA. Bet šioje lygoje tik 30 komandų ir jų pagrindą sudaro startinio penketuko žvaigždės. Tikimybė, kad jūsų sūnus bus naujasis Maiklas Džordanas, labai menka. Patarimas: išsirinkite didelę rinką, kuri suteiks jums galimybę atsiriekti didesnį pyrago gabalą, net jeigu jūsų kompanijoje liks mažiau žaidėjų.

From → Patirtis

30 Komentaras
  1. Aras permalink

    Pirmas punktas – kaip pirštu į akį. Pats esu su tuo susidūręs, kai padėjau vienam buvusiam LKL krepšinio klubui. Jo direktorius visus finansus, visus reikalus buvo paėmęs į savo rankas, niekuo kitu nepasitikėjo, arba pasitikėjo labai ribotai. O profesionalaus klubo – buhalterijos, žaidėjų, trenerių paieškos, techninių, finansinių reikalų – suvaldyti vienas žmogus negali, tai tiesiog nei fiziškai, nei protiškai neįmanoma. Juk svarbu, kad visas klubas veiktų kaip mašina – nuosekliai, stabiliai (tas pats tinka ir bet kuriam verslui), todė, nenuostabu, po kurio laiko kluba išnyko. Taigi, nelipkite ant šito grėblio – vadovaukite, būkite už viskas atsakingas, tačiau turėkite ir pasitikėkite savo pagalbininkais.

  2. Aras permalink

    Dėl paskutinio punkto apie koncentravimąsį į mažą rinką tai logika galima suprasti, bet, kita vertus, kai neri į kažkokią didelę rinką, pvz., kompiuterių servisas, tai iš karto susiduri su didžiule jau seniau veikiančių įmonių konkurencija. Aš sakyčiau, kad protingiausia yra iškoti tiesiog naujos rinkos nišos. Žinoma, jei ji labai specializuota ir mažam tai klientų tiesiog per mažai, per maža apyvarta gali būti

  3. Tina permalink

    tai vadinama sveiku protu. jei jo neturi tai niekas nepades

  4. Aras permalink

    Tina, sutinku, bet kodėl nepasinaudojus kitų patirtimi, kad pačiam nedaryti tų pačių klaidų?:)

  5. Rita permalink

    Tos visos TV pardos geras pavyzdys, kad nereikia persistengti kuriant produkta, svarbu, kad butu mazdaug vidutinio lygio, t.y., kad vartotojas nusipirkes nesijaustu asilu sumokejusi keturis kartus daugiau nei tas daiktas vertas. Svarbu gerai reklamuoti ir ikalti i galva pirkti ta produkta. Kiek zmoniu verslu zlugo tik todel, kad vis jiems per sazininguma ir tobulybes ieskojima atrode, kad dar negana, kad dar reikia tobulinti

  6. Smalsu permalink

    Koks klubas?;)

  7. Ims tau ir sakys dabar:DDD

  8. Daug kur, kur dirbau teko stebėti tokį pavyzdį. Visi susispiečia aplink kelis didžiausius klientus. Draskosi, kovoja, t.t. Tvarkoj, kuriais metais, sakykim, pasiima kokį milijoniuką iš vieno. Gi kitais to milijoniuko nebėra, nes didieji klientai dažnai mėgsta tiekėjus pakaitalioti. Ir – kukū. Ir vėl atgal prie tų pačių kelių klientų. Su mažais (kurių neaptarnaujamų netgi marios) mat dirbti neapsimoka, jie pinigų neturi:)

  9. Ciobiskis permalink

    Ne Juornal, o Journal🙂

  10. Ciobiskis permalink

    Antras patarimas irgi naudingas, nes kai klausinėsi visokių žmonių patarimų, tai jie bus nevienodi, ir gali ne padėti, o pakenkti. Juk su kaimo žmogum reikia vienaip, su miesto – kitaip, o eksportui – dar kitaip. Arba “krizės meto” verslai vienoki, o kur pasigauta ekonomikos banga – dar kitoki.

  11. Dainava permalink

    Labai laukiam dar 6 klaidų įvardintų, pastarosios surašytos taikliai

  12. Antrą patarimą performuluočiau: turite kažkuo pasitikėti.

  13. Kaziukas permalink

    Taip. Tačiau kuo?

  14. start2012 permalink

    Geriausiai – pačiu savimi. Bet ne aklai. Ir ne kvailai.

  15. start2012 permalink

    Sunkiau nei diplomą gauti. Gal tai asmens savybės? Beje, STARTe kažkas apie tai buvo: kaip atpažinti savyje verslininko bruožus.

  16. Džyza permalink

    Pasitikėti galima tik savimi. Patarti – lengva, sunkiau įgyvendinti.

  17. Ciobiskis permalink

    Pasitikėti savimi – gerai, bet reikia ir mokėti reaguoti į pokyčius. Tai – irgi gero verslininko savasties dalis. Prie Rusijos krizę daug tokių verslų mūsų rajone buvo kur seno raugo direktoriai pasitikėjo savo idėja, kad yra tokia Rusija kuri amžinai pirks jų nelabai konkurencingus produktus, tai vieną dieną pasitikėjimas išgaravo…

    • Džyza permalink

      Pasidomėk geriau tų seno raugo direktorių likimu. Pasitikintys rado išeitį ir iš tos krizės, perėjo nuo Rusijos prie ES fondų ir viskas gerai. Labai mažai kas bankrutavo dėl tos Rusijos. Kas buvo nepasitikintis blaškosi iki šiol, ar tai būtų krizė ar ekonominis pakilimas.

  18. start2012 permalink

    Kai to pasitikėjimo nėra, būtent pokyčiai ir išmuša iš vėžių. Bet kokie, kartais pačios juokingiausios situacijos. Dažnas pradeda blaškytis tarp tų pokyčių vietoj to, kad jais pasinaudoti. Dar ir pasiteisinimas toks atsiranda: “aš būčiau tą ir aną, bet man kas nors sutrukdė, nes įvykdė pokytį”.

  19. Dainava permalink

    O kur antra klaidų dalis :D? Matyt, čia dar ne visa galima perspektyva išdėstyta, o mes pradėjom diskutuoti, tarsi čia jau visi galimi – nesėkmių – atvejai. Aišku, visiems reikia linkėti tik sėkmės, ir kuo mažiau – nesekmės.

  20. start2012 permalink

    Išties, kur kita klaidų dalis? Aūūūū

  21. Ciobiskis permalink

    Antros straipsnio dalies tikrai trūksta (o gal net trečios?). Lietuviškai apie klaidas padūmuotūme🙂

  22. Dainava permalink

    Jau tęsinio pasiilgom….

  23. Dainava permalink

    Vis dar nesulaukiam tęsinio, sunku straipsnio mintį suvest :)(

  24. Ciobiskis permalink

    Norisi labai svetimas klaidas apžvelgti, kad savų nereiktų daryti jaunimui😀

  25. Ciobiskis permalink

    Vis dar tęsinio nesulaukiam, o gal dabartinis naujas straipsnis yra realus šito tęsnys🙂 ?

  26. Ciobiskis permalink

    Dar vis tęsinio nėra… turbūt ir nebus😀

  27. Ciobiskis permalink

    Vis dar laukiam II dalies

  28. Dj Man permalink

    🙂

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: