Skip to content

Naudinga žinoti: Pareto dėsnis

2012/12/17

paretos-lawPareto dėsnį 1897 m. suformulavo italų ekonomistas Vilfredas Paretas (1848-1923). Dėsnis teigia, kad 20% priežasčių sąlygoja 80% rezultatų arba problemų, o likę 80% priežasčių – tik 20% rezultatų arba problemų. Dėl to šis principas dar vadinamas 20/80 taisykle.

Bendriausiuoju atveju pagal šią taisyklę gaunama, kad:

  • 20% įėjimų generuoja 80% išėjimų;
  • 20% priežasčių sąlygoja 80% pasėkmių;
  • 20% pastangų sąlygoja 80% rezultatų.

Šią taisyklę galima aprašyti formaliai, pvz., pakankamai didelei dalyvių grupei pasiūloma pasidalinti kokį nors išteklių. Tada yra toks skaičius k tarp 50 ir 100, kad (100-k )% grupės atstovų susirinks k% dalinto ištekliaus. Skaičius k priklauso nuo dalinamo kiekio pasiskirstymo: jei tolygiai pasiskirstęs, t.y. visi grupės atstovai turi vienodą ištekliaus kiekį, tai k bus 50, o kai labai mažas dalyvių skaičius valdo didžiąją dalį ištekliaus – k gali būti artimas 100. Formalių skaičiaus proporcijos 20/80 įrodymų nėra, tačiau daugeliu atvejų realiose situacijose k yra artimas skaičiui 80.

Pirmiausia Vilfredas Paretas pastebėjo, kad 80% turto Italijoje valdo 20% Italijos gyventojų. Pastebėjus procentinį turto pasiskirstymą tarp Italijos gyventojų, buvo pradėta tyrinėti kitose srityse pasitaikantys atvejai ir padarytos išvados, kad pasiskirstymai yra labai panašūs. Netgi informatikoje bei inžinerijoje Pareto taisyklė gali būti taikoma siekiant optimizuoti procesus. Pvz., Microsoft kompanija nustatė, kad ištaisius 20% dažniausiai aptinkamų programos ar algoritmo realizacijos defektų bus eliminuota 80% klaidų ir programos nulūžimų.

Tai viena bendriausių verslo taisyklių, pvz., 80% pardavimų realizuojama per 20% klientų. Toks pasiskirstymas pastebimas įvairiose verslo srityse su kuriomis kasdien susiduria verslininkai ir įvairaus lygio vadybininkai. Pavyzdžiui:

  • 80% pelno uždirbama iš 20% klientų;
  • 80% nusiskundimų gaunama iš 20% klientų;
  • 80% darbo atliekama 20% laiko;
  • 80% pardavimų realizuojama parduodant 20% produkcijos;
  • 80% pardavimų atlieka 20% pardavimų skyriaus personalo.

Iš tokių pastebėjimų daugelyje verslo veiklos sričių galima gerinti veiklos kokybę ir darbo produktyvumą eliminuojant nereikalingas organizacijos grandis, automatizuojant procesus, perskirstant atsakomybes ar perkvalifikuojant personalą.

From → Patirtis

12 Komentaras
  1. Vytas permalink

    Pirmą kartą apie tokį dėsnį girdžiu. Bet turbūt tiesa:)

  2. Saule permalink

    labiausiai sunkumu ir buna su pavieniais klientais. Ta zinau is savo darbines patirties

  3. Cube'as permalink

    Pasikalbejome su kambariokais dabar, tai akurat veikia sitas desnis. Malacius tas Paretas

  4. Z_fan permalink

    Aš irgi nežinojau šito dėsnio, bet man, kaip humanitarui, tai turbūt atleidžiama;) TIk įdomu kodėl būtent 80/20, o ne 76/24 ar 83/17 ?::))

  5. Kad Pareto dėsnis veikia, įsitikinau iš savo praktikos daugybę kartų. Matavimų neatlikau, tai negaliu tvirtinti, kad tikrai 80/20 santykiu, bet kad kažkas tokio, tai tikrai. Pradinė įdėja ir keli darbai su ja paprastai suteikia gana greitą ir didžiausią rezultatą, o jau rezultato dailinimas užima daugybę laiko, resursų ir duoda žymiai mažiau “išeigos”. Bėda ta, kad norisi viso 100%, o ne 80%, tam reikia tinkamai įsivertinti, nusiraminti, nusistatyti kur gali leisti ne 100%, ramiai priimti kritiką, numatyti sekančius etapus kai iš tų 20% vėl padarysi 80% ir ar to reikia ir t.t. Žodžiu, dėsnis paprastas, tačiau praktikoje ne taip paprastai pritaikomas:)

  6. Dainava permalink

    Be matavimų dėsnį įrodo verslas🙂

  7. Vejas permalink

    Matyt, kad is praktikos ir irode ta desni, teisingiau atrado

  8. Bila permalink

    Fainai, bet nežinau, kaip tokį dėsnį pritaikyti praktikoje

  9. Dainava permalink

    Savo pasiūloje išlaikyti stipriausią, nenusivažiuoti į mažai pelno nešančius produktus ar paslaugas…

  10. Praktikas permalink

    Organizuodavome renginius anksciau Kaune. 100pudovai taip ir budavo – kazkoks vienas sekmingas reklaminis zingsnis, pvz, pranesimo spaudai isplatinimas, kris sudarydavo tik dali visos reklamines kampanijos, padarydavo didziaja dali darbo – ar sekimingas renginys zmoniu prasme budavo, arba ne, ir nesvarbu, kad ir tie kiti zingsniai budavo daromi:)

  11. Dainava permalink

    Pranešimas spaudai – tai reklaminės kampanijos dalis? Nu čia optimistiškai žiūrima, matyt kokiais 2005 metais buvo taip.

  12. Ciobiskis permalink

    Pareto proanūkius kviečiame į Lietuvą, matematikos mūsų postringautojams politikams pamokyt🙂

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: