Skip to content

Verslo pradžia: elektroninė prekyba

2012/11/25

Elektroninė prekyba arba e-verslas, tai prekyba virtualioje erdvėje, verslas internete, reiškiantis ne tik pirkimus ar pardavimus, bet ir visapusišką klientų aptarnavimą bei bendradarbiavimą su verslo partneriais. Tai vienas iš prekybos būdų, kai sutartys sudaromos, prekės siūlomos, pasirenkamos ir sutartys vykdomos naudojant informacines technologijas, kompiuterių tinklais keičiantis elektroniniais duomenų pranešimais.

E-verslas panaudoja interneto galimybes verslo procesams pagerinti, jų kaštams sumažinti bei padaryti juos lanksčius kaip niekada anksčiau. Pirkėjas prekę renkasi palei pateiktą reklamą, katalogus, informaciją, esančią internete. Internetinio apsipirkimo metu formuojamas prekių krepšelis, o už prekes mokama elektronine atsiskaitymo sistema. Internetinių prekių užsakymas vyksta internetu, paštu arba telefonu. Prekės pristatomos kurjerių pagalba.

Elektroninį verslą efektyviai kartu kurti ir plėtoti gali žmonės, realiai esantys skirtingose ne tik to paties miesto ar šalies, bet ir pasaulio vietose. IT ekspertų teigimu, net nedidelės bendrovės, turinčios vos dalį kapitalo, reikalingo tradicinio verslo pradžiai, yra pajėgios sukurti naują e-produktą ar e-paslaugą. Virtualios įmonės greičiau ir išleisdamos mažiau pinigų tradicinio verslo atžvilgiu reaguoja į pokyčius dinamiškoje rinkoje. Jos gali greitai, ir su mažesne finansine rizika kurti ir teikti naujas, tikslinei vartotojų grupei skirtas paslaugas. Tam reikalingos mažesnės kapitalo ir administravimo sąnaudos.

Didesnės galimybės pradėti aktyvią veiklą virtualioje erdvėje atsiranda ir fizinę negalią turintiems žmonėms, nes elektroninio verslo veiklai nesvarbi jo dalyvių buvimo vieta. Tai reali galimybė sumažinti nedarbą, nes neįgalieji gali protinį darbą dirbti tiesiog namuose. Vartotojams, įskaitant gyvenančius kaimo ar atokiose vietovėse, siūloma daug pasirinkimo galimybių.

Elektroninio verslo idėją turinčiam žmogui pirmiausia reikia įsigyti internetinį vardą (domeną), vietą tinklalapiui įdiegti ir sukurti patį tinklalapį.

PRIVALUMAI

– Palengvina kliento prieigą prie norimų prekių ar paslaugų;
– Sudaro sąlygas įvairesniam prekių ir paslaugų pateikimui klientui;
– Didina prekybos apimtis, kadangi klientas lengviau randa norimas prekes ir paslaugas;
– Suteikia klientui galimybę užsisakyti norimas prekes visą parą;
– Mažos pradinės investicijos, mažesnės kainos, mažesni kaštai;
– Taupomas laikas;
– Neegzistuoja valstybių sienos.

TRŪKUMAI

– Nauji sprendimai ne visada suderinami su jau esančiomis sistemomis;
– Problematiška apsaugoti paslaugų pateikimo priemonių saugumą;
– E-prekybai reikalingas tiek tiekėjo, tiek kliento kompiuterinis išprusimas.

Populiariausi E-verslo modeliai:

Elektroninė parduotuvė, kur lankytojas interneto svetainėje gali nusipirkti jam reikalingas prekes. Privalumas, kad kai kuriais atvejais turint el.parduotuvę nereikia sandėlių prekėms, nereikia samdyti darbuotojų-pardavėjų.

Internetinis portalas, generuojantis pajamas iš reklamos. Populiarūs interneto portalai yra ypač patraukli vieta įmonėms reklamuoti savo produktą.

Internetiniai portalai, generuojantys pajamas iš nario mokesčio, pvz., socialiniai arba skelbimų portalai, kur vartotojas, norėdamas prieiti prie riboto turinio, arba pasinaudoti papildomomis funkcijomis, turi nusipirkti tam tikrą paslaugų paketą.

From → Patirtis

14 Komentaras
  1. Alyva T. permalink

    Daugelis provincialiai mastanciu ir suvokia eversla tik kaip parduotuve internet, bet cia tikrai daug platesne srtisi, nei gali pasirodyti ir pirmo zvligsnio

  2. Tina permalink

    E.verslas yra dabartis ir ateitis

  3. Čiobiškis permalink

    Pusiau dabartis (palyginkit apyvartas) ir pusiau ateitis😀

  4. Mažai išmanau apie e-verslą, bet negi šiame straipsnyje paminėti 3 verslo modeliai yra ir viskas? Šie jau tokie “nudrožti” atrodo. Žinau, kad daug studentų, dalyvaujančių START projekte, domisi arba jau ir užsiiminėja e-verslu. Pasidalinkite, prašau, koks e-verslo modelis, jūsų nuomone yra ateitis?

  5. Čiobiškis permalink

    Labai labai įdomus straipsnis apie tai, kad reikia išsiskirti ir tarp interneto parduotuvių… Lietuviškas, praktiškas pavyzdys. Gražia susietas ir su socialine, labdaringa veikla.
    http://vz.lt/?PublicationId=8d61d5ff-209d-4fd4-8d47-33d47d0405e4

  6. Gailius permalink

    As gal sakyciau, kad ne issikirti, bet visu pirma tvarkingai ir patikimai pristatyti prekes, tureti ju gausa, pateikti visa info. Gal cia moterims svarbiau parduotuves isvaizda, bet siaip lietuviai labai ziuri, kad butu kuo daugiau info ir, aisku, kaina:)

  7. Čiobiškis permalink

    Dėl gausos sunku, reikia didelius sandėlius išlaikyt. Todėl ir laimi visokie Amazon, kur didelius sandelius Vokietijoje turi. Dėl gausios info – gera mintis. Kita vertus ir tas ekranas ne guminis, reikia ir įvairias prekes siūlyti, ir išsamiai mėnesio pasiūlą pristatyti. O juk ūkiškai, prisipažinkime, ir taip būną – apžiūri apžiūri tą prekę internete (tarkime , esenukai.lt) ir vistiek dar prieš pirkdamas parduotuvėj pažiūri, kokia kokybė. Ypač, jei brangesnė prekė.

  8. Čiobiškis permalink

    O šiaip čia start’upams didelis šansas pasiūlyti interneto parduotuvėms įdomius sprendimus, kaip pristatyti prekes. Girdėjau apie virtualius manekenus ir visokius avatarus, kad gali “įsikelti” save į ekraną ir visaip matuotis. Damoms, gal tai būtų labai reikalinga!

  9. Čiobiškis permalink

    Va labai įdomus šiomis dienomis šyšioniškių atliktas tyrimas, pagrindžiantis mano įžvalgą – mieruojuosi internete, perku “reale”… Tada e-parduotuvė atlieka iš esmės reklaminio katalogo funkciją…
    http://www.15min.lt/naujiena/kaledos/zinios/lietuvos-gyventojai-iesko-dovanu-internete-o-perka-parduotuvese-162-288248

  10. Saule permalink

    True

  11. Z_fan permalink

    Taip, lietuviai dar nelabai pasitiki pirkimu internete, atrodo nesaugu, nors ir real parduotuvese prisiperka visokio nekokibisko sh..

  12. Ciobiskis permalink

    Pas mus kaimo vietovėse būną, kad pasitiki. Aišku geriau, kai parduotuvė didesnė, žinomesnė – pavyzdžiui DELFI reklama šmėstelėjo, ir jau žmonės labiau pasitiki, kad atvyks prekės.

  13. Dainava permalink

    Labai įdomu būtų sužinoti kokio tyrimo rezultatus, gal čia irgi galioja koks Pareto dėsnis.

  14. Ciobiskis permalink

    Labai laukiu ir seku “Verslo žinias”, galėtų paskelbti kokį Lietuvos elektroninės prekybos reitingą, kas daro apyvartas, klas pelną, o gal užsienyje lietuviai perka, tikrai manau naujų faktų pasakytų.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: