Skip to content

Dešimt smulkaus verslo mitų

2012/11/15

Nedidelių firmų vadovai, pradėdami ir vystydami verslą dažnai remiasi nugirstomis „rinkos užkariavimo legendomis“. Tačiau, dėmesio!, dažnai jos pasirodo esančios tik legendos. Žemiau tinklaraštis Pradejau.lt pateikia dešimtuką dalykų, kuriais paprastai tiki mažos firmos direktorius. Tik ar tas tikėjimas turi būti beatodairiškas?

Problema tame, kad šie mitai nėra visada neteisingi, todėl jais ir tikima. Kartais jie suveikia, todėl jų galia įtikinti išlieka. Tiesą sakant, mitai tinka kai kurioms situacijoms, tačiau nėra teisingi visais atvejais. Šių ribotų ar klaidingų įsitikinimų pritaikymas kaip universalių ir nepriekaištingų smulkiam verslui neretai prišaukia bėdą.

Mitas Nr. 1. Klientas visada teisus

Jei klientas būtų visada teisus, turbūt bet kuri firma nuolatos balansuotų ant bankroto krašto. Verslo vystymas beatodairiškai vykdant kiekvieno kliento norus nėra teisingas būdas sukurti pelningą įmonę. Tačiau jei klientų nebus, nebus ir verslo. Todėl svarbiausia yra „įsijausti“ į kliento lūkesčius. Pamėginti pasijusti „jo ar jos kailyje“. Klientą būtina išklausyti,bet svarbiausiai jūsų verslui yra veikti pelningai. Jei kiekvienąkart galvosite apie abi pozicijas… bus lengviau susitarti su klientu.

Mitas Nr. 2. Užtenka sugalvoti prekę ar paslaugą, o jai jau atsiras pirkėjas

Tai, kad turite kokią nors idėją, visiškai nereiškia, kad klientai stos į eilutę ar puls jums skambinti. Jauniems verslininkams ypatingai būdingos tokios idėjos – nuo „karstelių gyvūnams“ iki „navigacijos sprendimų, rodančių kur yra artimiausias taksi“ (čia, tik keli lietuviški pavyzdžiai – red. past.). Negana to, už naivų tikėjimą, kad klientai ateis patys, galite būti ir skaudžiai nubausti. Reiklus klientas pradės ieškoti ar iš konkurentų reikalauti „ko nors panašaus, tik kokybiškesnio“. Sėkmę versle dažniausiai lemia ne kūrybinė mintis, o geras platinimas ir rinkodara.

Mitas Nr. 3. Kompanijos rezultatus rodo jos pardavimai

Ne pardavimų apimtys parodo, ar įmonė sėkminga, o jos finansų balansas. Kas iš to, jei pardavimai auga, o mėnesio ar metų pabaigoje sąskaitoje mažiau pinigų nei buvo prieš tai?

Mitas Nr. 4. Gerą komandinį darbą pirmiausia lemia tarpusavio supratimas

Gera komanda – raktas į sėkmę. Tačiau negalvokime, kad surinksite grupę panašiai mąstančių žmonių, ir bus OK. „Apple“ vadovas Steve Jobs‘as mėgo kartoti, kad sutarimas nėra tas pats, kas efektyvus bendradarbiavimas.

Kryptį turi nurodyti lyderis, o jo komanda turi būti pasiruošusi dirbti kartu, kad pasiekti numatytą tikslą. Kai nėra vedlio, neretai pradedama abejoti ir bendra firmos sėkme. Pavyzdžiui, tas pats Apple (http://www.15min.lt/mokslasit/straipsnis/technologijos/geriausios-kompanijos-apple-dienos-jau-praeityje-646-278196)

Mitas Nr.5. Buhalteriją verta patikėti samdomai firmai

Pinigų srautai yra, žinoma, tai apie ką smulkaus verslo savininkas turi galvoti nuolatos. Kiek pinigų turite? Kiek pinigų jums kažkas kainuos? Kiek pinigų jūs galite uždirbti?

Jei firmos vadovas pats nekontroliuos finansinių reikalų, tai nežinos iš ko uždirbama, o iš ko ne. Aišku, pats vadovas neprivalo būti buhalteris. Tačiau jis turi suprasti buhalteriją. Kas mėnesį būtina atidžiai peržiūrėti įplaukas ir sekti balansą.

Mitas Nr.6. Pirkėjus ar užsakovus visada domina tik mažesnė kaina

Mažų kompanijų vadovai anaiptol neprivalo be galo mažinti kainų, kad būtų konkurencingi rinkoje. Taip, daliai klientų svarbiausiai „iškovoti mažiausią kainą“. Tačiau, smulkioms įmonėms negalioja ta pati verslo logika, kuri sukelia mobiliojo ryšio kainų karus ar išpardavimus prekybos centruose.

Jei būsite nedidelė įmonė, jus gali vertinti ir už išskirtinį aptarnavimą ar už kokybę.

Mitas Nr.7. Tam, kad patenkinti klientą, daug steigtis nereikia

Egzistuoja ir priešingas mitas – tereikia pasiūlyti „kai ką truputį daugiau nei visi“ ir klientas bus patenkintas, ir jūsų per amžius. Niekingai galvoti apie kliento poreikius – dar viena klaida. Jei jūs dirbsite tik su užsakovais, kuriems „reikia nedaug“, sunku bus išauginti solidžių ir mokių klientų ratą.

Mitas Nr. 8. Firmos sėkmę rodo tai, kiek ji uždirba

Pelnas, be abejo, svarbu. Bet jei galvosi tik apie jį, įmonės egzistavimas gali būti trumpas. Vadovas turi galvoti apie firmos vertės sukūrimą. Jo jėgą. Ilgalaikiškumą. Gal jūsų tikslas – pakeisti pasaulį ar tam tikrą jo dalį, būti kūrybiškiems, padėti žmonėms? O tai ilgainiui padės ir uždirbti.

Mitas Nr. 9. Norint daugiau uždirbti, reikia daugiau ir išleisti

Atsargiai. Augantys pinigų srautai gali ir apsvaiginti. Švaistymas – tai nebūtinai protingas investavimas. Vadovas turi galvoti, kam išleidžia pinigus. Ir patikrinti, kokį finansinį efektą turėjo kiekviena investicija.

Mitas Nr. 10. Mažai firmai geriausia (ir pigiausia) reklama – „Facebook“

Pagunda veikti „Facebook“ ar kituose socialiniuose tinkluose – didelė. Bet kame jų jėga? Galime paprastai būti visame pasaulyje. Tačiau mažos firmos klientai paprastai būna viename regione. Vadovas turi gerai pagalvoti apie tai, kaip pasiekti klientus konkrečiame mieste. Taip, „Facebook“ gali būti svarbus būdas pasiekti dalį klientų. Bet jis negali pakeisti visų savireklamos ir rinkodaros veiksmų.

Šaltinis: OPENForum.com

From → Patirtis

16 Komentaras
  1. Žiauriai geri pastebėjimai:) Tikrai, nes visi iš inercijos kartojo tuos pačius mitus, nesusimąstydami, ką jie iš tiesų reiškia

  2. Valdas permalink

    Liux, jamam sita teksta!;)

  3. Ypač gražiai dera mitai “Klientas visada teisus” bei “Tam, kad patenkinti klientą, daug stengtis nereikia”:)

  4. Ciobiskis permalink

    Mes regionuose irgi jau supranta, kad visada perkant prekę pigiausią išloši; bet būna daug jaunų ar norinčių greit uždirbti ar mokesčių nemokančių firmelių, kur iškart patys puola siūlyt nuolaidą. Tai kaip šiuo atveju elgtis – jau geriau aš eisiu pas solidesnį, ir pats pasiderėsiu, bet žinosiu kad “garažinis” po mėnesio nebus prapuolęs ir bus man dar aptarnavimas ir garantinis iš pardavėjo.

  5. Valdas permalink

    Mitas Nr. 9. Norint daugiau uždirbti, reikia daugiau ir išleisti. Tikrai, sakoma, kad tik dideli pinigai daro dar didesnius pinigus, bet juos didelius pinigus reikia moketi valdyti. Kol nepraeini etapu, jei lanko sekmes, su mazesniais srautais, tol neismoksi suktis ir su didesniais. Priesingu atveju visi atsimenam “sekundes” banka:)

  6. To Ciobiskis permalink

    Cia idomu apie kokias prekes kalbam. Jei kokia duona ar kibiras – tai koks skirtumas. Bet jei buitiniai prietaisai ar brangesni drabuziai, tada pritariu tokiais logikai

  7. Alyva T. permalink

    Kvaila butu gincytis su tuo kas isdestyta straipsnyje, bet tik vienas pastebejimas. Jei zmogus pajunta versla, kaip ji daryti, rysi su savo klientu, tai jam viskas ir gaunasi, klausimas tik ar veliau suvaldo auganti versla, ar sureaguoja i pokycius rinkoje. Turiu omeny, kad jei verslus zmogus, tai jis nepirks knygos nei 100 sekmingo verslo paslapciu, nei 100 mitu apie bizni😀

  8. Čiobiškis permalink

    Jei duona ar kibiras anaiptol ne joks skirtumas. Duonos kokybė tikrai skiriasi, ir todėl mažos kepyklos vis dar egzistuoja, o per kokias Archeologijos dienas manau batono pagal prekybos centro taisykles neparduosi, o štai natūralaus raugo duoną laisvai (ir brangiai). Dėl kibirų nesu fanatikas kad labai reikia natūralaus medžio kibirų, bet jei perki kinietišką, tai gal greitai pirksi antrą…

  9. Labai lietuviškas mitas yra “Pirkėjus ar užsakovus visada domina tik mažesnė kaina”. Nepagalvojama apie pačius pirkėjus ir nepasidomima ką jie mąsto. Pvz., neseniai kalbėjau su viena norvege ir pasakojau, kad paprastai lietuviai stengiasi sudominti optimaliu kainos ir kokybės santykiu, nes ir patiems tas įdomu, dargi tyrimai taip nustatė (dabar neatsimenu kur mačiau, pacituočiau). Į ką ji papasakojo kaip jauni verslūs žmonės buvo atvažiavę pas juos į Norvegiją ir stengėsi sudominti lietuvišku turizmu. Taigi, sako man: “vargu bau, mūsų kažkokiais Druskininkais nesudominsi. Norvegų kainos ir kažkokia tai gera kokybė nedomina, tai ko mums reikia – duokite, kad būtų kažkas ekstavagantiško.”

  10. Čiobiškis permalink

    Tai Druskininkuose yra Grūto parkas, o jei nori ekstravagantiško tai aš manau greitai juos į pelkę įmurkdytų http://www.vaiduokliai.lt/Ekskursija-vilniuje-zygis-po-pelkes-LT.html Va, labai konkretus smulkaus verslo pasiūlymas. Kaip jie reklamuojasi, ir ar norvegai jiems tikslinė grupė – kitas klausimas.

  11. Gailius permalink

    Mitu kurimas, kaip ir ju griovimas – tik paskaitymui ir padiskutavimui. Manau, kad kiekviena is ju gali pritaikyti taip, kad tau butu naudingas arba atnestu tik zala, cia jau nuo konkretaus zmogaus poziurio ir supratimo priklauso. Pats savaime tas mitas nieko nedaro.

  12. Čiobiškis permalink

    Nukreipia mąstymą neteisinga linkme… neleidžia tobulėti. Paskui stebisi, kad gamina produktus ar teikia paslaugas, kurios Lietuvoje šiaip perkamos, bet yra pvz. visiškai neekspertabil-jos.

  13. Čiobiškis permalink

    Tai, yra neekspOrtabilios – jų neįmanoma eksportuoti. Ar žinote tokių pavyzdžių? Aš, žinau…

  14. Dainava permalink

    Jei iš vieno atimsi, o kitam tą patį perduosi, tai čia nei inovacija, nei gamyba tam tikra prasme.

  15. Ciobiskis permalink

    Ir dar preke butinai turi gerai atrodyti ir elektronines prekybos vitrinoje, kad patiketum kad ji kokybiska kaip Vokietijoj, kad atkeliaus laiku kaip Deutsche Bundes post garantuoja🙂

  16. Dainava permalink

    Jau tęsinio paaiškinančio nesulauksi, Čiobiški.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: