Skip to content

NABC – metodas pristatyti savo verslo idėją

2012/09/28

Studentams, kurie turi idėjų, visuomet aktualu, kaip jas tinkamai pristatyti. Visorių informacinių technologijų parkas (VITP) kokį pirmą žingsnį žengti. Pirmiausia, sutelkite dėmesį į du dalykus: auditoriją ir pristatymo tikslą.  Pristatymas yra skiriamas tiems, kurie turi galimybes jums padėti  įgyvendinti idėjas (t.y. pinigų, išteklių, kompetencijos) ir jūsų tikslas yra paversti auditoriją partneriais arba įtikinti leisti jums tai padaryti.
Iš esmės, jūs bandote rasti atsakymą į paprastą auditorijos požiūriu klausimą: ar turėčiau įsipareigoti  ir suteikti savo išteklius ir padėti šiam asmeniui įgyvendinti  idėją? Jūsų tikslas yra gauti  atsakymą “Taip”!

Turint tai galvoje, galima imtis darbo ir užrašyti savo idėją. Siūlome naudoti Stanfordo universitete (JAV) sukurtą ir pasaulyje pripažintą NABC metodą: Need (kokią problemą/poreikį įžvelgiate), Approach (kokį sprendimą siūlote šiai problemai išspręsti), Benefit (kokią naują vertę jūs sukuriate klientui), Competition (kas jūsų konkurentai). Jei galite šiuo principu pateikti argumentus, kurie leistų jums pasiekti tikslus, tuomet  einate teisingu keliu, kad įtikintumėte savo auditoriją.

Pirma, reikia aiškiai suformuluoti  problemą, kurią planuojate išspręsti – tai turi viską įrėminti.  Antra, svarbu kaip visos NABC dalys yra susijusios su problema, ir kaip jos  atsako į auditorijos klausimą.

Štai klausimai, į kuriuos reikėtų  atsakyti kiekvienoje  NABC dalyje:

Need: Kodėl aš turiu išspręsti šią problemą? Kas susiduria su šia problema?Kiek ji aktuali ir svarbi  tiems, kas su ja susiduria?

Approach: Kaip aš išspręsiu šią problemą? Kaip šis sprendimas yra susijęs su problema ir žmonėmis, kuriems jo reikia? Kodėl toks sprendimas išspręstų problemą?

Benefit: Kokią vertę gaus vartotojas? Kaip ji pakeis tai, ką jie turi? Kaip šio sprendimo specifika įtakos vartotojus? Kokie yra galimi neigiami padariniai ir kaip jie gali būti sumažinti?

Competition: Kas dar bandė išspręsti šią problemą? Kaip jie tai daro ir kaip sėkmingai jie daro? Kokie mano siūlomo sprendimo privalumai ir trūkumai, palyginti su konkurentų?

Atkreipkite  dėmesį, kad kiekviena auditorija, kuriai adresuojate savo idėjos pristatymą turi savo specifiką, turėtų skirtis ir pristatymo stilius. Jei tai yra mokslinis tyrimas, taikykite NCAB – jums reikia išsamiau pagrįsti poreikį (problemą) ir pereiti prie kitų nuveiktų darbų apžvalgos. Tai taps atskaitos tašku vertinant jūsų siūlomo sprendimo privalumus.

Pristatydami savo idėją verslui (NABC dažnai vadinamas  mini verslo planu) pabaigoje analizuodami konkurentus, jūs  atsakote į pinigų klausimus. Kokia šiam sprendimui rinka? Kokią įtaką šis sprendimas turės įmonei taupant kaštus, plečiant rinką, didinant produktyvumą?

Rašymo stilių ar apimtį galite pasirinkti, tačiau siekite, kad  aprašymas tilptų viename puslapyje.

Jei dar negalite atsakyti į visus šiuos klausimus, tada  turite daugiau nuveikti. Nenuleiskite rankų! Pristatykite idėją savo draugams, kolegoms, potencialiems klientams, praleiskite dieną „kliento kailyje”. Surinkite ir išanalizuokite visas pastabas ir pasiūlymus.

From → Patirtis

9 Komentaras
  1. Ciobiskis permalink

    Tikra teisybė, kartais turi labai mažai laiko pristatyt savo idėją. Dabar to moko TED konferencijos kaip ir netiesiogiai. Kartais esminis yra taip vadinamas “žudantis pirmas sakinys”. Ir į jį tenka sukišti ir N, A, B, C…

  2. Viskas gerai ir logiškai, bet kai kurioms auditorijoms taip gali atrodyti pernelyg nuobodu…

  3. Kriste permalink

    Hm, kaip ir visada – viskas isdestyta labai itikinamai, bet kai prieina praktinis dalykas…

  4. Ciobiskis permalink

    Kaip suprasti “prieina praktinis dalykas”. Manau, tiek pristatant pirmapradę idėją, tiek rašant verslo planą, tiek sudominant investuotojus, partnerius, klientus – visur turi turėti glaustą, kaip sako į vieną puslapį telpantį arba 10 skaidrių turintį prisistatymą. Kuo esi geresnis už kitus. Manau, dėl to ir reikalingi tokie metodai NABC. Nes dabar visi pas mus, tame tarpe politikai, kalba labai nekonkrečiai 🙂

  5. Kriste permalink

    Nesiginciju, kad reikia tureti konkretu, trumpa ir aisku idejos pirstatyma, kitaip sakant, kad galetu kiti greitai suprasti kas prie ko:) Bet ar nesigauna taip, kad sita dalyka – labai gerai ir itikinamai atrodanti, gali pasidaryti bet kas, pvz. pasisamdes profesionala sitoje srityje, taciau tai nebutinai reiskia, kad idejos turinys is tikro geras.

  6. Kriste permalink

    turiu mintyje, kad jei pamatai gerai pristatyta pirmaprade ideja, tai dar negali daryti isvadu, kad tie kas ja pristate ir is tikro viska gerai apmaste yra, turi verslo vizija

  7. Ciobiskis permalink

    Manau profesionalas tada įsigilina į verslo planą ir nesunkiai pamato, ar viskas nėra baltais siūlais siūta. Bet istorijoje juk buvo atvejų, kai niekas nenorėjo pirkti net genialių dalykų, pvz. kaip “Monopoly” žaidimo patenką ten už kelis šimtus žalių sugalvotojas berods pardavė… Visur pradeda veikti labai daug kriterijų visokių “po to”, bet čia idėja, kad dar iki to “po to” daeiti 🙂

  8. Z_fan permalink

    🙂 gal tie isigilinatys profai buna perdaug pasikele, kad neivertina kai kurie super ideju, kaip paminetas monopolis, todel ju nuomone ir ivertinimu nereikia aklai tiketi

  9. Vejas permalink

    Tai nieko aklai tiketi nereikia, bet nereikia ir matyti tik savo nosies gala

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: