Skip to content

Vilniaus kolegija 2012 metų kolegijų reitinge vėl užėmė pirmąją vietą

2012/06/27

Aukštųjų mokyklų reitingo sumanytojai bei vykdytojai teigia, jog jų pagrindinis tikslas yra padėti jaunuoliams geriau susigaudyti pakankamai sudėtingoje Lietuvos aukštojo mokslo sistemoje ir priimti teisingą sprendimą renkantis profesiją bei aukštąją mokyklą.

Šiemet savaitraštis „Veidas” jau ketvirtąjį kartą reitingavo visas Lietuvos valstybines ir nevalstybines kolegijas.  Naujame kolegijų reitinge valstybinių kolegijų kategorijoje pirmoji vieta skirta Vilniaus kolegijai (bendras rodiklių įvertinimas – 56,51).

Jau trečią kartą Vilniaus kolegija tapo absoliučia reitingo nugalėtoja. Tačiau šiemet didžiausia kolegija Lietuvoje, turinti daugiau nei 8000 studentų, nemenka persvara nugalėjo kitas kolegijas.

Reitinguojant buvo vertinama kolegijos vykdoma taikomoji mokslo ir meno veikla, aukščiausi veiklos įvertinimai, akademinis personalas, kolegijos tarptautiškumas, studijų programų įvairovė, studijų sąlygos, studentų nuomonė, absolventų padėtis darbo rinkoje bei finansavimo struktūra.

Nuo 2009 m. kiekvienais metais visos kolegijos reitinguojamos pagal devynis kriterijus, kuriems suteikti skirtingi svorio koeficientai. Šiemet svarbiausia buvo kolegijos absolventų paklausa darbo rinkoje (20 taškų), tarptautiškumas (17), vykdyta užsakomoji konsultacinė, taikomoji mokslo ir meno veikla (15 taškų). Kiekvieno kriterijaus pokriterijus taip pat buvo vertinamas skirtingo svorio koeficientu – kiek kiekvienas pokriterijus yra reikšmingas potencialiam studentui.

Šių bei ankstesnių metų sociologinių apklausų, kurias atliko bendrovė „Prime consulting”, rezultatai parodė, jog kolegijos turi savo nišą aukštojo mokslo sistemoje – jos suteikia galimybę jaunimui tobulėti ir siekti žinių, kita vertus, kolegijos padeda rasti jaunų verslo specialistų.

Taip pat bendrovė teigia, jog 2012 metų darbdavių apklausa didelių staigmenų nepateikė. Su nedideliais statistiniais pasikeitimais Vilniaus kolegija išlaikė lyderės poziciją.

Vilniaus kolegija sudaro geras sąlygas studijuoti ir išsiugdyti kompetencijas, būtinas profesinės karjeros pradžiai; vykdo 48 studijų programas, 4 – anglų kalba; sudaro sąlygas studijuoti vieną ar kelias studijų programas; suteikia galimybę įgyti dvigubą kvalifikacinį laipsnį; vykdo studijų programas kartu su užsienio aukštosiomis mokyklomis; siunčia į užsienio aukštąsias mokyklas studijuoti ir į užsienio įmones atlikti praktikos; puoselėja ir remia studentų kūrybiškumą; prisitaikydama prie nuolatinių pokyčių kasmet atnaujina studijų programas; apgyvendina studentiškuose bendrabučiuose; studentams skiria 5 rūšių stipendijas ir kitas išmokas; suteikia profesinio bakalauro laipsnį.

From → Naujienos

11 Komentaras
  1. Kiesha permalink

    Visiskai pritariu. Darbo rinkoje reikalingi specialistai, po baigimo is karto mokantis ir zinantis ka konkreciai dirbti. Ta ir suteikia kolegijos.

  2. Audra permalink

    Saunuoliai, taip ir toliau!:)

  3. Abejojantis permalink

    Suprantu dziaugsma, bet man kelia abejoniu, ar tikrai kolegijose ko nors ismokstama, o svarbiausia, kad diplomas ne lygiavertis universiteto.

  4. Grazvis permalink

    Nezinau, pats baigineju KTU, bet man atrodo, kad perdaug visi nori universitetinio aukstojo. Kolegijos atlieka kita funkcija – jos daugiau orientuotos i praktika, konkrecia specialybe, o universitetai – teorija, mokslinis darbas.

  5. Antonas permalink

    Galbut kolegijos ir gerai, bet kol toks poziuris i jose esanti lygi, tai niekas ten ir nenori eiti

    • ruta permalink

      O koks požiūris į kolegijas? Kiek žinau aš, kai kurie darbdaviai daug labiau vertina kolegijas baigusius studentus dėl to, kad jie paruošti dirbti praktikai. Priešingai, negu universitetus baigę studentai.

  6. Zygis permalink

    Kažkodėl daugelis jaunų žmonių dar mąsto stereotipiškai – koks skirtumas ką baigsiu, svarbiausia turėti diplomą rankoje. Man tai neatrodo gerai, nes kam gaišti metus vien dėl popieriaus. Reikia turėti tikslą ir jo siekti, jei reikia universitetinio išsilavinimo – reikia jo siekti, jei reikia konkrečios specialybės – reikia į kolegiją stoti

  7. Kriste permalink

    O kaip vertinate svietimo reforma – ar ji padeda surasti savo vietas univerams ir kolegijoms?

  8. Ciobiskis permalink

    Man atrodo, kad geriausia reforma kolegijoms butu jei jos pacios uzmegztu kuo artimiausius santykius su darbdaviais. Kaip Vokietijoje. Kad kuo anksciau butu praktikos, susipazinimai. Kad zmogus jau mazdaug nuo pradziu zinotu, kad baiges kolegija gaus darba ar bent praktika. Nesakau, kad atkurt sovietinius technikumus ar PTM, bet kazkas panasaus. Nes kolegijose dabar yra daug geru zmoniu. Gal jie prasciau mokejo kazkada lietuviu kalba… arba matematika. Bet kiekvienas darbdavys pasakys, kad galu gale tai nesvarbu idarbinant. O patys kieciausi, jei gerai apsidairys per praktika, gales kurti savo versla. To univeruose neismoko, puikiai visi zino.

  9. Algis permalink

    Butent, labai geras pastebejimas. Negalima laukti tik is auksciau kazko, reikia patiems inciatyva rodyti ir siekti konkreciu tikslu

  10. Tomas permalink

    Jei gerai pamenu, šiame START projekte dalyvauja studentai iš 4 univerų ir 1 kolegijos. Būtų įdomu pasitikrinti Čiobiškio teiginį, kad kolegijose kurti verslą išmoko, o univeruose – ne. Gal “Verslo idėjų” taurė parodys kur verslo idėjos stipriausios? Įdomu būtų kokio komentaro ar tai parodyti šiame konkurse įmanoma. Kaip ten atrinkinės? Po vieną nuo kiekvienos aukštosios ar nuo visų bendrai? Gal kur šiame bloge apie tai jau rašoma buvo? Jei kas tokiu atveju numestų nuorodą, būčiau dėkingas.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: