Skip to content

Kas yra verslo planas?

2012/04/30

Verslo planas – tai dokumentas, kuriame aiškiai ir argumentuotai išdėstoma esminė informacija apie įmonės esamą situaciją, veiklą, tikslus, poreikius ir planus bei prognozuojamas veiklos kryptis, perspektyvas  ir rezultatus. Verslo planas padės nuspręsti, ar Jūsų idėją verta įgyvendinti.

Kodėl rengiamas verslo planas:

– verslo kūrimui ar plėtojimui
– banko paskolai, ilgalaikiam kreditui gauti
– valstybės remiamam kreditui gauti
– mikrokreditui iš banko gauti
– apyvartinių lėšų papildymui
– ES paramai gauti
– investuotojams pritraukti

Parengtas verslo planas naudingas, kadangi:

– Padeda struktūrizuotai nustatyti įmonės dabartinę būklę įmonės klientų, tiekėjų, darbuotojų, konkurentų atžvilgiu;
– Padeda apsibrėžti būsimos naujos veiklos ar esamos veiklos tikslus, marketingo, pardavimų strategijas, personalo planą, technologinius procesus, finansinį planą;
– Padeda pritraukti reikiamą kapitalą, investicijas, ES paramą;
– Padeda įvertinti įmonės veiklos efektyvumą, pelningumą, potencialias rizikas.

Verslo plano rengimas gali būti reikalingas konkrečiai situacijai arba gali būti nuolat peržiūrimas, koreguojamas ir pritaikomas kasdienėje veikloje kaip pagalbininkas siekiant ir kuriant verslo sėkmę. Jis rengiamas priklausomai nuo konkrečios situacijos ir konkretaus porekio, dėl to gali skirtis ir plano turinys. Taigi, verslo planą gali sudaryti tokios dalys:

Santrauka. Nurodomos priežastys, dėl kurių nuspręsta rengti verslo planą, pateikiama trumpa įmonės charakteristika (veikla, dydis, kapitalas, darbuotojų skaičius), apibūdinama numatomos gaminti prekės ar teikiamos paslaugas ir jų rinka, nauda vartotojams, laukiami įmonės veiklos rezultatai, personalo patirtis, kvalifikacija.

Įmonės pristatymas. Šioje dalyje patiekiama bendra informacija apie įmonę (kontaktai, steigėjai, vadovas), esminiai įmonės istorijos faktai (steigimo tikslai, aplinkybės, veiklos rezultatų pasikeitimas), dabartinė situacija (kokia veikla, kiek produkcijos bus gaminama / paslaugų teikiama). Parengti šią dalį gali padėti įmonės įstatai, nuostatai ar kiti steigimo dokumentai.

Tikslų apibrėžimas. Tikslai turi būti suformuluoti trumpi ir aiškūs, orientuoti į galutinį regultatą.

Rinkodaros planas. Išmatuojamas rinkos dydis  klientų skaičiumi, nurodoma, kokia paklausa yra šiuo metu ir kokio rinkos augimo tikimasi ateityje, įvertinama, kokią rinkos dalį užima konkurentai. Įvardijama, su kokiomis kliūtimis galima susidurti žengiant į rinką ir kaip jas galima įveikti. Svarbu paaiškinti, kuo Jūsų prekės ar paslaugos skiriasi nuo prekių ar paslaugų, kurias siūlo ar ateityje pasiūlys konkurentai. Paminimos, tikslinės vartotojų grupės. Įtikinamai išdėstoma ėjimo į rinką strategija, pardavimo koncepcija ir numatomos pardavimą skatinančios priemonės.

Gamybos/paslaugų teikimo aprašymas. Šioje dalyje reikia išvardyti gamybos ar paslaugų operacijų seką, paaiškinti, kas atliks kokias veiklas, kam bus samdomi subrangovai, kaip bus atliekama kokybės kontrolė.

Vietos analizė. Apibūdinama, kaip vieta daro įtaką produkto gamybos ar paslaugos teikimo procesui, t.y. privažiavimo galimybės, darbo jėgos regione tinkamumas (kvalifikacija ir pan.), prastesnės ar geresnės ryšių su tiekėjais sąlygos, kuo vieta patraukli vartotojams.

Patalpos. Nurodoma, ar turimi patalpų plotai yra pritaikyti numatytai veiklai, veiklos plėtrai. Gal bus statomos naujos patalpos? Jei patalpos bus remontuojamos, trumpai aprašoma, kas atliks remonto darbus ir kiek tai kainuos.

Įrengimai. Svarbu nuspręsti, ar įrengimai veiklai vykdyti, plėsti bus perkami, ar išsinuomojami, ar bus pasinaudota išperkamosios nuomos galimybe. Taip pat pateikiamas ne tik įsigyjamų, bet ir jau turimų įrengimų sąrašas, jų charakteristikos. Nurodomos įrengimų balansinės vertės ir nusidėvėjimas, jų likvidumas.

Logistika. Numatoma, ar firma turės savo transportą, ar naudosis kitų įmonių paslaugomis. Pateikiamos numatomos transporto sąnaudos. Taip pat nurodoma, kokio transporto reikės veiklai plėsti.

Žaliavos. Aprašomos ne tik naudotinų atsargų charakteristikos, bet ir jų alternatyvos. Nurodoma, kiek jos kainuos, koks jų rezervas bus reikalingas, taip pat kainų stabilumo ir atvežimo galimybės. Kaip dažnai bus perkamos atsargos, kokiomis partijomis ir kokios bus apmokėjimo bei pristatymo sąlygos.

Tiekėjai. Nurodoma, kaip bus atsirenkami tiekėjai, apibūdinami alternatyvūs tiekimo kanalai.

Pardavimų prognozė. Nurodoma, kokios pardavimų apimties siekiama. Prognozuojama, kaip pasiskirstys pardavimai ir kokių rezultatų galima tikėtis kiekvienoje tikslinėje klientų grupėje. Kokių veiksmų bus imtasi, jei pardavimai bus didesni ar mažesni nei prognozuojami, kokie neigiami aplinkos veiksniai gali veikti pardavimus, kaip šių veiksnių rengiamasi išvengti.

Valdymas ir personalas. Numatomas reikalingų darbuotojų skaičius ir plėtros poreikis, nustatoma, kaip bus sudaryta vadovybė ir kaip bus organizuota įmonės struktūra ir valdymas. Aprašoma, kokia turėtų būti darbuotojų patirtis ir kvalifikacija, koks numatomas vidutinis darbo užmokestis.

Rubriką rengia KTU regioninis mokslo parkas

Reklama

From → Patirtis

10 Komentaras
  1. Raimis K. permalink

    Na visa sita as jau ir anksciau zinojau, nieko naujo:)

  2. Sarunas permalink

    Kaip manot, kiek dėmesio reikia skirti verslo planui, siekiant kuo sklandesnės veiklos pradžios? Jei numatomos labai mažos verslo apimtys, bent jau pradžioje, ar verta labai daug laiko, pinigų ir pastangų skirti plano sudarymui, kuris ateityje neišvengiamai kažkiek keisis?

  3. Olga M. permalink

    Reikia islaikyti sveiko proto principa, kaip sako musu vienas ekonomikos destytojas;) Jei paskirsi verslo plano sudarymui 10 tukstanciu, o paciam verslui pradeti skaiciuosi, kad reiketu 3 tukst tai proporcijos aiskiai nelabai geros. Beto dar yra toks dalykas kaip apsizvalgymas, pabandymas pradeti atsargiai veikla, neinvestuojant daug, tiesiog paciupinejant rinka

  4. Dainiux permalink

    Jo, nereikia stačia galva pulti į milžiniškas išlaidas, jei neturi savo lėšų ar nesat pakankamai su kompanjonais susimetę. Pirmiausia reikia pačiam labai gerai apsisvarstyti ką nori daryti, kokią informaciją apie rinką turi, tada pasitarti su artimais žmonėms – kaip jiems viskas atrodo, gal pastebės kitų silpnų vietų. O tada, jei nesijauti stiprus, jau galima kreiptis ir į konsultantus, kad padėtų parengti gerai verslo planą, kurio reikės ir prašant finansavimo

  5. ruta permalink

    Gal kas žino gerą verslo konsultantą ir galėtų parekomenduoti? Kokie maždaug yra jų įkainiai?

  6. to Rut permalink

    Nzn tiksliu ikainiu, bet jei rimtas konsultantas, tai paliksi pinigu tikrai ne kelis simtus litu, o tukstancius

  7. Konsultantas permalink

    Turbut kad tokie dalykai brangokai kainuoja. Pas notara lankiausi neseniai – net nepastebejau kaip virs 400 litu palikau. Net nezinau uz ka. Konsultacijos irgi malonumas ne pigus tikrai jau

  8. Algis permalink

    Man atrodo, kad komentatoriai truputi nukrypo nuo temos:) Gi pacioje izangoje aiskiai sakoma: “Verslo planas – tai dokumentas, kuriame aiškiai ir argumentuotai išdėstoma esminė informacija apie įmonės esamą situaciją, veiklą, tikslus, poreikius ir planus bei prognozuojamas veiklos kryptis, perspektyvas ir rezultatus.“ Verslo planas skirtas bankams, fondams, is kuriu tikimasi finansavimo, kad jie turetu duomenis, pagal kuriuos galetu ivertinti koks tas verslas, kokios jo perspektyvos. O be to, verslo planas dar reikalingas ir norint pritraukti partnerius, kad jie girdetu ne tik kalbas ir itikinejimus, bet ir dokumentus, patvirtintus skaicius.

  9. Aivaras permalink

    būtent, ir nereikia to verslo plano mistifikuoti, tai dokumentas, kuris padeda gauti rėmimą, parodo koks tas verslas bus, kitaip jis sakant pakeičia žodžius, kurie gali būti nebūtinai teisingi;)

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: